Jak zarządzać czasem?
Nowe technologie i stały dostęp do internetu sprawił, że coraz częściej zamiast przyspieszać nasze działania kieruje naszą uwagę na rozpraszające treści. Jeśli zastanawiasz się, jak zarządzać czasem to koniecznie przeczytaj nasz artykuł na ten temat.
Zarządzaniem swoim czasem pracy
Pracując na pełen etat często zadajemy sobie pytanie, jak zarządzać czasem aby uniknąć nadgodzin. Warto tutaj stosować dokładny plan działania na każdy dzień. Wypisanie sobie zadań z określonym zakresem godzin pomoże nam skutecznie zrealizować każde zadanie. Trzeba jednak pamiętać o tzw. buforze czasowym w razie nieprzewidzianych trudności. Takie gospodarowanie swoim czasem z pewnością przypadnie do gustu naszemu przełożonemu. W końcu porządkowy czas pracy to także łatwiejszy system zarządzania naszymi zadaniami.
Zarządzanie czasem wolnym
Kiedy uda nam się zrealizować wszystkie zadania w pracy musimy pomyśleć o czasie wolnym w tygodniu. Jak zarządzać czasem po południami? Najlepiej skupić się na rozwijaniu swojego hobby oraz odpoczynek. To czas tylko dla nas i najbliższych, dlatego ważne jest również pielęgnowanie relacji z bliskimi. Tutaj również powinniśmy wyznaczać sobie czas na takie przyjemności.